Definition, Betydelse & Anagram | Svenska ordet KREATIVT


KREATIVT

Definition av KREATIVT

  1. böjningsform av kreativ
  2. avledning till adjektivet kreativ; på ett kreativt sätt

2

Antal bokstäver

8

Är palindrom

Nej

7
AT
KR
RE
REA
TI

273
AI
AIK
AIR
AK
AKT


Sök efter KREATIVT på:



Exempel på hur man kan använda KREATIVT i en mening

  • Efter en tids vistelse i Los Angeles blev han 1958 tilldelad ett stipendium Woodrow Wilson-stiftelsen; men då han saknade förutsättningar för att ta en masterexamen i engelska anmälde han sig till en ej-betygsgrundande kurs i kreativt skrivande.
  • Fadern var präst och modern kantor och i Sverige anställdes de som lärare på den kreativt nytänkande Viggbyholmsskolan, där barnen också gick i skola.
  • Nilsson växte upp i Västerås och studerade på Wiks Folkhögskola utanför Uppsala 1994 där han gick en linje för kreativt skrivande för att utveckla sina låttexter och poesi och började sitt skönlitterära skrivande.
  • Benämningen chassi förknippas vanligen med fordon (fordonschassi) eller elektronik (elektronikchassi) men kan kreativt tillämpas på andra apparater och funktionella skapelser (till exempel stolar) som innehar en struktur som fyller rollen.
  • Hon har en högskoleexamen med statsvetenskap och internationella relationer som huvudämne och har läst juridik, kreativt skrivande, nationalekonomi och företagsekonomi.
  • Hon studerade teatervetenskap, filmvetenskap, pedagogik och journalistik vid Stockholms universitet samt kreativt skrivande på Södertörns högskola, innan hon utbildade sig till regissör vid Dramatiska Institutet.
  • De inledde ett kreativt samarbete och tillsammans gjorde de flera uppmärksammade uppsättningar som Elsa Collins och Brita von Horns Aschebergskan på Widtskövle, Carl Erik Soyas Fan ger ett anbud och Hjalmar Bergmans Sagan.
  • En innovation är resultatet av en utvecklingsprocess och kreativt tänkande, oftast under en längre tid.
  • Genom att dra nytta av förmåner i den så kallade GI bill, blev det möjligt för McKenna att gå på college vid University of North Carolina at Chapel Hill i Chapel Hill, där han studerade kreativt skrivande.
  • Samtidigt inledde han ett samarbete med det då rätt nystartade tyska skivbolaget ECM Records, som har betytt mycket för att ge honom kreativt utrymme.
  • En designer arbetar kreativt, strategiskt eller operativt, med en tydlig insikt om målgruppens behov, i uppdrag som tydligt syftar till att utveckla uppdragsgivarens affär.
  • 1998 återvände The Church med "Hologram of Baal", vilken blev en stor återkomst för The Church kreativt, nu med Koppes och Powles som fasta bandmedlemmar.
  • I slutet av 2001 visade det sig att dess redovisade finansiella ställning var fortsatt fördröjd genom institutionaliserade, systematiska och kreativt planerade bokföringsbrott, sedan kända som Enron-skandalen.
  • Man använder myter och symboler på ett kreativt och medvetet sätt, samtidigt som man på ett estetiskt plan kan flirta med hedendom och militärestetik.
  • Historien om Hasseåtage berättas med en rätt avancerad redigering: bitar ur sånger och sketcher blandas på ett kreativt, humoristiskt sätt med Wermelins kommentarer, radioinslag ur arkivet och nygjorda intervjuer med Hans Alfredson, Gösta Ekman, Mona Haskel, Birgitta Andersson m.
  • 1996 startade han reklambyrån Kommun, fortsatte som art director hos bland annat Föreningen Svensk Forms tidning Form, Nöjesguiden, Bon och Dagens Nyheter och gick sedan över till kreativt ledarskap och arbetade som varumärkeskonsult i egen verksamhet och hos Stockholmsbaserade reklam, PR- och designbyråer.
  • Utöver författarskapet föreläser han också på de teman han behandlar i sina böcker och har även undervisat i kreativt skrivande på Pelican Bay Statefängelset och universitetet i Eastern Washington.
  • Regiassistent, ett kreativt yrke som fungerar som film- eller teaterregissörens högra hand antingen före och under en filminspelning eller under repetitionerna av en teaterpjäs, opera eller musikal.
  • 2000 kom uppföljaren, den mer kontroversiella Reinventing Comics (också i serieform), där han skissade på tolv "revolutioner" som skulle vara nyckeln till serieformens tillväxt och framgång som ett kreativt medium.
  • Leif Olsson var då den som kreativt ansvarade för reklam, publicitetsmaterial och kontakten med agenter med mera, Leif var den i gruppen som bäst kunde hantera engelska, franska och tyska och var därmed också självklar som gruppens internationelle talesman och förhandlare med alla agenter som nu gjorde sig hörda.


Förberedelsen av sidan tog: 74,76 ms.