Definition & Betydelse | Svenska ordet REKLAMBYRÅER
REKLAMBYRÅER
Definition av REKLAMBYRÅER
- böjningsform av reklambyrå
Antal bokstäver
12
Är palindrom
Nej
Sök efter REKLAMBYRÅER på:
Exempel på hur man kan använda REKLAMBYRÅER i en mening
- Detta uttryck används vanligen för reklambyråer med ett brett utbud av tjänster, men även för exempelvis advokatbyråer och revisionsbyråer.
- Utvecklingen av sajten involverade av en rad externa konsulter och reklambyråer och ägde rum i högt tempo för att möta konkurrensen från både inhemska och utländska webbportaler.
- Hane är verksam som art director på reklambyråer (Alinder & Co, Hall & Cederquist, Rönnbergs) och tidningar (Clic, Café, Intrig) sedan slutet av 1980-talet.
- I samband med detta har både specialister och generalister sina för- och nackdelar: Medan monterbyggande företag behärskar alla detaljer på mässbyggnadsområdet, kan reklambyråer och frilansande formgivare, som behärskar andra kommunikationsåtgärder, bättre gestalta och inordra företagets deltagande i den allmänna gemensamma kommunikationen.
- När konsumtionssamhällets reklambyråer skapade behov som konsumenterna sedan tillfredsställde kunde dessa behov inte betraktas som äkta, menade Galbraith, och kallade fenomenet för "beroendeeffekten" (dependence effect).
Förberedelsen av sidan tog: 124,39 ms.