Definition & Betydelse | Svenska ordet REKLAMBYRÅER


REKLAMBYRÅER

Definition av REKLAMBYRÅER

  1. böjningsform av reklambyrå

Antal bokstäver

12

Är palindrom

Nej

17
AM
BY
EK
ER
LA

3

3

387
AB
AK
AL


Sök efter REKLAMBYRÅER på:



Exempel på hur man kan använda REKLAMBYRÅER i en mening

  • Detta uttryck används vanligen för reklambyråer med ett brett utbud av tjänster, men även för exempelvis advokatbyråer och revisionsbyråer.
  • Utvecklingen av sajten involverade av en rad externa konsulter och reklambyråer och ägde rum i högt tempo för att möta konkurrensen från både inhemska och utländska webbportaler.
  • Hane är verksam som art director på reklambyråer (Alinder & Co, Hall & Cederquist, Rönnbergs) och tidningar (Clic, Café, Intrig) sedan slutet av 1980-talet.
  • I samband med detta har både specialister och generalister sina för- och nackdelar: Medan monterbyggande företag behärskar alla detaljer på mässbyggnadsområdet, kan reklambyråer och frilansande formgivare, som behärskar andra kommunikationsåtgärder, bättre gestalta och inordra företagets deltagande i den allmänna gemensamma kommunikationen.
  • När konsumtionssamhällets reklambyråer skapade behov som konsumenterna sedan tillfredsställde kunde dessa behov inte betraktas som äkta, menade Galbraith, och kallade fenomenet för "beroendeeffekten" (dependence effect).


Förberedelsen av sidan tog: 124,39 ms.