Definition & Betydelse | Svenska ordet REKLAMBYRÅ


REKLAMBYRÅ

Definition av REKLAMBYRÅ

  1. företag som planerar och förverkligar reklam och annan marknadsföring för sina kunder

Antal bokstäver

10

Är palindrom

Nej

12
AM
BY
EK
LA
LAM
RE

7

7

330
AB
AK
AL


Sök efter REKLAMBYRÅ på:



Exempel på hur man kan använda REKLAMBYRÅ i en mening

  • Han var vice verkställande direktör för Svensk-amerikanska handelskammaren i New York, föreståndare för Statens Järnvägars rese- och reklambyrå i New York, och chef för svenska resebyrån i New York.
  • En reklambyrå som är specialiserad på marknadsföring på Internet kallas för webbyrå eller digitalbyrå.
  • Hans person upptar stor plats såväl i franska medier som i hans egna romaner; hans hittills största försäljningssuccé, 99 francs (2000), bygger exempelvis till stor del på självbiografiska influenser från författarens tio år som copywriter på den franska filialen av världens största reklambyrå; Beigbeder blev för övrigt avskedad för grovt tjänstefel på grund av de avslöjanden han gör i 99 francs.
  • Sven Nordqvist arbetade på en reklambyrå i Halmstad när han första gången började teckna Pettson och Findus.
  • Alinge började arbeta på en reklambyrå i Stockholm, men efter att ha skickat några manusidéer till Sveriges Radio i början av 1960-talet fick han så småningom börja producera egna radioprogram.
  • En webbyrå kan antingen vara produktionsorienterad och fungera som underkonsult till en reklambyrå, eller vara en helhetsleverantör som erbjuder strategisk planering och själv har alla behövda kompetenser inom företaget.
  • Reklamen producerades till en början av reklambyrån King Reklambyrå och produktionsbolaget Tre Vänner.
  • Denna slogan ändrades runt 1987 till "Många av livets bästa stunder är blå" som en del av en reklamkampanj utvecklad av MK Marknadskommunikation AB, som var reklambyrå för Pripps Blå under 1980-talet.
  • Han var anlitad som illustratör för tidskrifterna Vi, Vecko-Journalen, Upsala Nya Tidning, Expressen, Esselte i Göteborg, Gumaelius reklambyrå i Göteborg.
  • På en reklambyrå blir en originalare samlingspunkten för de produkter som ett arbetslag bestående av reklamskribent (copywriter), reklamformgivare (art director) och fotograf skapar.
  • Sedan dess drömde hon om att bli författare och Hon gifte sig 1982 och flyttade till Lindholmen i Stockholms län, där hon arbetade på Nacka Offset samt på reklambyrå i Västerås, Avis Biluthyrning och som receptionist på Scandic Hotel, men framför allt som reklamtextmakare med företaget Roslagstext, som hon startade 1981.
  • Redan som 17-åring startade han ett företag och han har genom åren drivit företag av olika slag, från datorbutik, webbhotell och apputvecklarbolag till reklambyrå.
  • Han arbetade sedan på reklambyrå i Östersund, gick senare på en reklamskola i Hamburg för bland annat undervisning i reklamteckning, och öppnade därefter den egna reklambyrån Z-reklam i Östersund.
  • Den blev snabbt en framgångsrik reklambyrå med kunder som SAAB, Ericsson, Semper, Frionor, Svensk Potatis, Uplandsbanken, Pommac, SSAB, PK-Banken, Cederroths, Fiat, Mazda, Sveriges riksdag, Tor Line, En Rökfri Generation och Vegete.
  • Filmen handlar om Isabelle, en talangfull medarbetare som jobbar på en reklambyrå, som beundrar sin chef tills hon blir orättvist behandlad, och om Christine, en manipulativ chef som förråder och utnyttjar allt och alla till sin egen fördel.
  • Efter juridikstudier, följda av studier i engelska, nordiska språk och litteraturhistoria arbetade Blomkvist en kort tid som utrikesredaktör på Tidningarnas telegrambyrå samt på en reklambyrå.
  • Stenströms var under lång tid reklambyrå för Audi i Sverige, Bregott, Svenskt smör, Arla, JO-bolaget, KappAhl, Svenska Spel, Kungsörnen, Norrmejerier och Vin&Sprit.
  • Nair arbetade som artdirector på en reklambyrå i Bangalore när hon skrev sin första bok, en novellsamling med titeln Satyr of the Subway, som hon sålde till Har-Anand Press.
  • Kristoffersson började som obetald fotografelev hos fotograf Staffan Kronberg på Gumaelius reklambyrå i Stockholm.
  • Han arbetade 1956–1963 vid en reklambyrå, var därefter bland annat frilansjournalist och programplanerare vid Rundradion och var 1973–1997 professor vid Tammerfors universitet.


Förberedelsen av sidan tog: 85,08 ms.